Toimintamme voimana on Jumalan rakkaus ihmistä kohtaan. Arvomme nousevat Raamatusta ja sen rakkaudellisesta sanomasta. Jokainen ihminen on ainutlaatuinen, Jumalan luoma ja ansaitsee olla sekä Jumalan, että meidän jokaisen ihmisen rakkauden ja arvostuksen kohteena.

Paikallisseurakuntana haluamme toimia Ähtärin parhaaksi välittäen Jumalan rakkauden sanomaa jokaiselle asukkaalle. Olet Jumalalle arvokas! Olemme mukana myös lähetystyössä useammassa kohteessa. Voit tutustua toimintaamme alla olevasta osiosta.

“Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.”
— Mark. 16:15

Lapsityö

Kesäisin järjestämme lastenleirin yhteistyössä Haapamäen Helluntaiseurakunnan kanssa. Leireillä on paljon mukavaa puuhaa, esim. kisoja, uintia, hassuja näytelmiä, lauluja, jätskikioski ja Raamatun opetusta. Kaikki lapset ovat lämpimästi tervetulleita!

Yhteyshenkilönä Hanne-Mari Karjalainen,
puh. 050 355 8446.

Nuorisotyö

Nuorille järjestetään kyytejä lähiseurakuntien nuorteniltoihin ja -tapahtumiin. Ilmoittelemme reissuista nettisivuillamme sekä seurakunnan some-kanavilla Facebookissa ja Instagramissa.

Silloin tällöin pidetään myös leirejä, Over Night-tapahtumia tms. Niistä ilmoittelemme erikseen.

Yhteyshenkilönä Jaakko Karjalainen, puh. 050 365 2419

Diakoniatyö

Viemme ehtoollista kotiin niille, jotka eivät kykene osallistumaan seurakunnan tilaisuuksiin. Haluamme myös mahdollisuuksiemme mukaan tarjota apua kaikille tarvitseville.

Toritoiminta

Maukkaat lähetysletut ovat yksi kesän kohokohdista monille paikkakuntalaisille sekä matkailijoille. Lähetyslettuja paistetaan joka torstai Ähtärin torilla sään niin salliessa. Samalla on mahdollisuus viettää hetki vaihtaen kuulumisia torillakävijöiden kanssa sekä tehdä muita toriostoksia.

Lähetystyö

Tutustu tarkemmin lähetteihimme sekä lähetystyön kohteisiin ja eri lähetystyömuotoihin, joissa olemme seurakuntana mukana.

Johanna ja Markku Ovaska & lapset
Ovaskat ovat olleet useamman vuoden lähetystyössä Euroopassa. Ähtäri on yksi kannattajaseurakunnista. Markku toimii Eurooppa- aktioiden koordinaattorina ja toteuttajana. Johanna tavoittaa naapuruston äitejä kirpputoritoiminnan ja yhteisten kahvituokioiden kautta.

Fida & Elämä ja Valo ry – Yhdelle vähimmistä-työ Itä-Eurooppa

Fidan osalta seurakuntamme saa tietoa Kirsi ja Veikko Hekkalan kautta Yhdelle vähimmistä -työn etenemisestä. Hekkalat pitävät seurakuntaamme yhteyttä uutiskirjein sekä vierailuin.

Tästä linkistä pääset Kirsi ja Veikko Hekkalan matkaan!